Google ads reklam yönetimi
Google ads, eski adıyla Google Adwords; günümüz dijital reklam dünyasının en yoğun kullanılan reklam ve tanıtım sistemidir. Sadece doğrudan arama ağı reklamları, yani anahtar kelimelerin arama sonuçlarında öncelikli sıralanmasında değil, Google bağlı ortak sitelerinde görüntülü ve yazılı reklam yapma da yine Google Ads reklam verme protokolleri içerisinde yer alır.
Google’ın reklam araçları son derece kapsamlı araçlardır. Bu kapsamdan dolayı sistemin uzmanlarca yönetilmesi genellikle tercih edilen öncelikli yöntemdir. Google ads reklam danışmanlığı, bu noktada reklam verenlerin ihtiyaçlarını karşılayan profesyonel çözümler olarak sunulur.
Google Ads Neden Karmaşıktır?
Google Ads, farklı platformlarda, farklı yöntemleri ve parametreleri kullanarak çok sayıda reklamı verebilmenizi mümkün kılar. Sistem dahilinde başlıca;
Arama sonuçlarında anahtar kelimeye odaklı listelenme
Arama sonuçlarında, geniş eşleşmeli listelenme (doğrudan ve ilgili anahtarlar)
Ortaklık sisteminde görüntülenme
YouTube platformu reklamları
Yeniden pazarlama
Gibi farklı şekillerde reklam verebilirsiniz. Bu reklamlar, birçok alt kriterle özelleştirilir ve reklamların öğeleri bağlamında iyileştirilmeleri söz konusudur.
Google adres reklamlarının oluşturulması, planlanması ve yayınların optimize edilmesi, reklam maliyetlerini de ciddi şekilde etkiler. Reklam kalitesi, (kalite puanı) tıklama veya gösterim maliyetlerini değiştirir ve açık artırma kabiliyetini yükseltir. Bu nedenle, reklamların sadece anahtarlar belirlenerek veya platform seçilerek yayınlanması, yüksek Google reklam verme ücreti ile karşılaşmanıza neden olur. Benzeri durum, YouTube reklam fiyatları için de geçerlidir. YouTube video reklam sistemi yine Google ads üzerinden yapılır ancak YouTube reklamlarının optimizasyonu için YouTube hesabı içerisinde de işlemler yapılması gerekir. Bu da profesyonel destek alıp YouTube reklam Paketleri içerisinden seçim yapmanız haline mümkün olur.
Google Ads Reklamları Nasıl Verilir?
Google Ads reklamları, Google ve bağlı iş ortaklarının tamamında işlem yapabildiğiniz, yani reklam verebildiğiniz bir sistemdir. Google Ads hesabına sahip olabilmeniz için bir Google hesabınızın olması gerekir. Bu hesap, Gmail hesabı ile birlikte kolaylıkla oluşturulabilir. Ancak süreç burada bitmez, aksine henüz başlamamıştır bile. Google ücretli sponsorlu reklam işlemlerini gerçekleştirebilmek için, Google’ın 2024 politika güncellemeleri kapsamında, hesabınızı gerçek bir kişi veya işletme ile ilişkilendirmeniz gerekir. Bunun için bazı bilgileri sağlamanız gereklidir.
İşletme Doğrulaması: Reklam verebilmek için işletmelerin gerçek olduklarını doğrulamaları gerekir. Gerek ilgili ülkeniz vergi mevzuatı ile ilgili işlemler gerekse Google’ın reklam güvenliği politikaları bakımından bu artık gerekliliktir. Bu işlemin uzmanlarca yapılması, sorunsuz ilerlemeyi mümkün kılar.
Kimlik Doğrulaması: İşletme yöneticileri ve/veya gerçek kişilerin, kimliklerini doğrulamaları; yeni protokollere göre zorunludur. Bu verilerin doğrulanmaması durumunda, reklam etkinliği sınırlandırılabilir.
Telefon Doğrulaması: İletişim bilgilerinin doğrulanması, Google Ads reklam verme işlemlerinde temel düzeyde etkinliktir. Bu veriler doğrulanmadan işlem yapılabilmesi mümkün değildir.
Google’da Reklam Verme İşlemi Nasıl Yapılır?
Google Ads reklamı yayınlamak, beraberinde YouTube reklam verme anlamına da geldiğinden; ikisini bir arada ele alabiliyoruz. Tabii bizim müşterilerimiz tercih etmeleri halinde, YouTube reklamları ile Google reklamlarını ayrı ayrı satın alabiliyor. Bizim verdiğimiz Google reklam danışmanlığı veya diğer ismi ile Google reklam yönetimi hizmeti, müşterilerimizin talep ve tercihlerine göre özelleştirilebiliyor.
Müşterilerimize, Google reklam paketleri ve YouTube reklam paketlerini ayrı ayrı sunabiliyoruz. Tabii tercih edilmesi durumunda, tüm detaylarını bizim yöneteceğimiz kapsamlı bir reklam yönetimi hizmeti de sunabiliyoruz. Google reklam verme ücreti ve YouTube kanal reklam verme ücretleri, ayrı ayrı ele alınıp işletme veya kişiye özel seçenekleri sunabiliyoruz.
Reklam verme Süreci
Google reklam verme ve YouTube reklam verme işlemleri için öncelikle hesabın legal koşullarını uygun hale getiriyoruz. Yani başta belirttiğimiz; Google reklam hesabı oluşturma ve kurallara uygun hale getirme süreçlerini tamamlıyoruz. Bunun ardından; ne türde, ne içerikte, nerede, nasıl ve ne kadar reklam yapacağımıza karar veriyoruz. Bunun için elbette müşteri hedeflerini de dikkate alıyor ve buna uygun bir strateji belirliyoruz. Bu da bir analiz sürecinin gerektiriyor.
Reklam Türünün Belirlenmesi
Google reklam verme sürecinde, hangi tür reklamların verileceğine karar verilmesi öncelikli adımdır.
Sponsorlu Görüntülü Reklamlar
Sponsorlu Metin Reklamları
Arama Ağı Reklamlar
YouTube Reklamları
İçerisinde, çok fazla seçenek bulunur ve sizin için en uygun olanlarının tespit edilmesi, toplam bütçe harcaması ve dönüşüm oranları bakımından son derece önemlidir. Reklam stratejisinin oluşturulmasında, bu adım sürecin devamındaki tüm adımları etkiler. Her ürün veya hizmet, her tür reklamda dönüşüm sağlamayabilir. Maksadı dönüşüm olan bir harcamanın, bunu sağlaması da doğru değildir. Zaten bu nedenle uzman desteği alınmalı ve gelişigüzel reklam yapılmamalıdır.
Reklam Alanının/Öğelerinin Belirlenmesi
Reklam alanının belirlenmesi aslında türün belirlenmesi ile iç içe geçmiş bir süreçtir. Buna platform seçme işlemi de diyebiliriz. YouTube reklam verme ve Google Sponsorlu reklam hizmeti seçimini bu aşamada yaparız.
Pazar ve rekabet analizi
Pazar ve rekabet analizi, seçtiğimiz platformların belirlenmesini de etkileyen, ancak daha çok reklam yoğunluğuna karar verdiğimiz aşamadır. Rakiplerinizi inceler ve ne yoğunlukta reklam yapmanız gerektiğine karar veririz. Bu aşamada gelişmiş analiz araçları kullanılır ve aslında rekabet koşulları devamlı değişiyor olduğundan, bu analizlerin de sürekli yapılması gerekir. Bütçe belirleme ve değiştirme işlemleri de bu sürecin bir parçasıdır. Zira Google, rekabete bağlı olarak reklamların görüntülenme durumunu da değiştirir.
Açık artırma, kalite puanı ve site alaka düzeyi
Google reklam verme sistemi içerisinde pek çok uzman olmayan kişinin yaptığı yaygın hata, protokollere uygun olmayan, plansız reklam verme işlemidir. Esasen bu Google’ın da işine gelir. Zira siz plansız reklam vererek, planı reklamların misli ile ödeme yapma durumunda kalabilirsiniz. Google’ın sayfalarca uzayan reklam protokollerini ezbere bilmiyor ve bu alanda sürekli çalışmıyorsanız, bunun ortaya çıkması da kuvvetle muhtemeldir.
Google, anahtar kelime reklamlarını yayınlarken açık artırma sistemi kullanır. Yani en yüksek bütçe ile işlem yapan reklam veren, en çok yayınlanır. Ancak yegâne kriter bu değildir. Reklam kalite puanı ve site alaka düzeyi, Google platform reklamlarındaki sıralama değerlerinizi doğrudan etkiler. Aynı bütçe ile yayın yaptığınız bir rakipten daha kaliteli reklam planlamasına sahipseniz, ondan daha fazla görüntüleme alabilir ve/veya tıklama başı maliyetleriniz ondan çok daha düşük olabilir. Bu nedenle, Google reklam danışmanlığı hizmeti almak, aslında sizin için ve diğer tüm reklam verenler için hayati düzeyde önemlidir. Tabii, dilerseniz Google reklam protokollerini öğrenip, bu alanda uzun zaman deneyim kazanarak alanda profesyonel hale gelebilir ve kendi reklamlarınızı bir Google reklam yönetimi uzmanı gibi yayınlayabilirsiniz. Ancak bunun için, profesyonel yaşantınızı terk edip sadece bu alanda çalışmanız gerektiğini unutmamalısınız.
Anahtar Kelime araştırması
Hangi anahtarları kullanarak yayın yapacağınızı belirlememek gibi bir özgürlüğünüz elbette yok. Arama ağı reklamlarını yapabilmek için, en azından örnek ve temel anahtarlar oluşturup geniş eşleşme tercih etmelisiniz. Ancak unutmayın ki, detaylı bir anahtar kelime planlaması yapmamanız halinde, verimsiz reklamlara sahip olursunuz.
Google, onlarca anahtarla yayın yapmanızdan rahatsız olmaz. Geniş eşleşme ile ilgili anahtarlar kullanmanızda da Google ads sistemi bakımından bir sorun yoktur. Hatta sistem bundan hoşlanır. Zira bu şekilde çok daha büyük bütçeler harcar ve çok para harcarsınız. Oysa anahtar kelimeleri doğru ve eksiksiz planlanan, negatif anahtar kelimeleri belirlenen bir reklam altyapısı, en uygun bütçe ile çalışacak ve ulaşması gereken kitleye mümkün olan en geniş bağlamda erişecektir.
Reklam Oluşturma
Reklamın oluşturulması, elde edilen veriler ve oluşturulan strateji kapsamında gerçekleşir. Görsellerin ve reklam metinlerinin hazırlanması ile diğer reklam öğelerinin belirlenmesi, etkili reklamın oluşturulmasının da temelidir. Diğer teknik parametreler de uygulandıktan sonra, dönüşüm kabiliyeti yüksek bir yayına başlanabilir.
Reklam Optimizasyonu
Reklamların, stratejiye uygun teknik verilerle oluşturulmasının ardından, optimize edilmesi gerekir. Yayının başlamasından kısa süre sonra istatistik veriler elde edilmeye başlanır. Google ads reklam yönetimi hizmeti dahilinde, Google ads reklam danışmanlığı veren iş ortağınız, yani biz; size bu aşamada optimizasyon desteği de sunuyor olacağız.
Reklam optimizasyonu, Google arama ağı, partner sistemi ve YouTube performansını etkiler. Anlık değişikliklere adapte olarak, reklam maliyetlerinizi ve performansını iyileştirmeniz mümkündür.
YouTube reklam fiyatları için de reklamın optimize edilmesi önemlidir. Benzer şekilde reklamların kalitesi, yayının kalitesine bağlıdır ve YouTube video reklam protokolleri, bu sisteme bağlı çalışır. Bu alanda da verimli sonuçlar elde etmek istiyorsanız, YouTube reklam Paketleri içerisinden siz uygun olanını tercih edebilir ve müşterimiz olabilirsiniz. Sizin için kapsamlı Google Ads hizmetleri içerisinde YouTube Kanal reklam verme imkanını da sunuyoruz.
Bizimle hemen tanışın
Bizden alacağınız Google reklam danışmanlığı kapsamında, en uygun maliyetlere ulaşırsınız. Size verimlilik vaat ediyor ve ödeyeceğiniz Google Reklam Verme ücreti seviyesini mümkün olan en düşük seviyede tutmayı öngörüyoruz. Son derece karmaşık işlemler olan Google ücretli Sponsorlu reklam verme işlemlerini, uzmanlıkla gerçekleştirip yeni müşterilere erişmenizde sizinle ortak oluyoruz.
Google Ads Reklam Verme ve YouTube reklam Verme süreçleri noktasında endişe etmeyin. Bize şimdi ulaşın ve size uygun reklam paketleri içerisinden uygun olanı seçin. Sizin için özelleştirilmiş hizmetlerimiz ve daha kapsamlı dijital medya reklam paketleri ile dijital pazarlama hizmetlerimizden hemen faydalanmaya başlayabilirsiniz.